majahamdi

Alla inlägg under mars 2013

Av maja hamdi - 16 mars 2013 16:52

Hej igen. I detta inlägget ska jag snacka om mobbning. Det är nog det västa som finns. Att bli mobbad är inget kul verkligen inte när man tar livet av sig. Som ni redan vet finns det jätte många som  har  tagit självmord pga mobbning. Blir så sur när folk håller på att mobba. Vill att mobbare ska någon gång i sitt liv fatta att mobbning inte ger någon nytta. Och att de inte vinner ett piss på det. När ni mobbar gör ni så att vissa tar livet av sig, Förlorar självföretroendet föralltid. Hoppas verkligen att ni inser det någon gång.  Det finns olika sortes mobbning som våld, vanliga retningar, hårda ord och en massa er. Vanliga retningar är också en sorts mobbning, vissa säger att det inte är det men det är det visst. Fast inte alla retningar såklart. Men när man säger att någon är kort, smal, tjock,feg,svag,bitch, hora , slyna. Och en massa sånt skit seriöst sånt är riktigt allvarligt. Och ni som säger det  på skämt med sedan upprepar det kallas för mobbning. Har själv blivit retad för min längd och utseende. Men jag är den jag är och jag är född på detta sättet. När du mobbar blir inget bättre. Seriöst lägg av nu. Det har gått för långt. Ingen ska behöva bli utsatt för sådant skit. Mobbning händer  nästan överallt. Skolmobbning,nätmobbning är hur jävla hemskt som helst. Det är mobbning på andra ställen också såklart. Men jag hatar folk som sitter bakom skärmen och skriver en massa skit till andra.  Och jag tycker verkligen inte att vissa ska behöva vara rädda för att gå till skolan. Bara föratt de inte vill bli mobbade. Och det kan jag helt klart förstå att man inte vill. Vet inte riktigt hur långt detta inlägget kommer att bli men ska försöka skriva så mycket jag kan. Snälla människor sluta mobba. När ni mobbar och håller på så är ni  inte mer eller mindre än en ONDA männisor. Det finns flera ungdomar som tar livet av sig. När du mobbar och folk tar livet av sig så kan du orsaka till flera självmord. Orkar inte mer orkar inte att höra att barn vid 10 åldern eller mindre/äldre tar självmord. Det är vidrigt. Hippas verkligen att ni som håller på med sånt lägger av. Alla människor är vackra på sitt egna sätt. Ingen är perfekt inte en ända människa på denna jord är perfekt alla har sin hemska/dåliga  sida.  Är du imot mobbning? Isf hjälp till  med att stoppa mobbningen. Känner du någon som är mobbad eller så  försök att hjälpa den att komma över det hjälp den med att kunn försvara  sig. Och om det inte går så får du försöka försvara den. MOBBNING SKA INTE FINNAS. 


Skolmobbning:

Skolmobbning kan vara olika. Vissa mobbar genom ord och vissa genom våld (hot)  Inget av det är okej. 

Nätmobbning: 

Det finns också olioka sortes nätmobbning vissa hotas och vissa retas för hur man ser ut,  var man kommer ifrån eller vad man har för relion.

Våldmobbning: 

Våld mobbning är hemskt. Att bli slagen av någon är olagligt. Och man kan få ett hårt straff.

Aja det finns olika sortes mobbning.  Är du vän med någon som mobbar och den vill att du också ska börja mobba får du säga ifrån. Är du en sådan som mobbar fast med andra får du sluta själv och försöka övertala andra att sluta. Så detta inlägget blev kanske inte så långt som jag hade tänkt mig men aja. Har också skrivit omn mobbning på instagram. Aja hejdå.

ps. försök att stoppa mobbning 

puss&kram

Ovido - Quiz & Flashcards